torsdag 9 augusti 2012

Robot ?


Hej alla vuxna och ordentliga människor !
Ibland önskar man att man fortfarande var som ett litet barn. Så att man bara kunde gala rakt ut när man kände för det. Gråta länge och högt när man kände för det. Eller tokskratta jättehögt, även när det inte passar så bra in i sammanhanget. Eller råglo på nån man tycker är snygg. Skulle vilja vara mycket bättre på att ställa till en scen när det behövs. Inte bara lägga locket på sådär vuxet och tillknäppt. Måste nog öva på det, men hur? För ibland känner man ju att man har en massa gråt på vänt. Som när det har varit mycket sorgligt på jobbet, och man kniper igen fast man egentligen borde ta det där och då. Ut med det bara, våga visa att man är människa ! Men jag blir så ful när jag gråter, hela ansiktet skrynklar ihop sig och jag hulkar som en liten gris. Jag har sett hur andra kan gråta sådär fin filmgråt, där tårarna trillar fint längs kinden och inget smink rinner ! Hur lyckas de med det ? Nu kanske ni tror att jag är ledsen, men nejdå, jag är alltid glad, glad, glad, glad...i alla fall när nån ser på ..! Ikväll blir det bölfilm för hela slanten, nu ska skiten ut ! Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar