söndag 5 augusti 2012

"Män har oxå känslor...hunger"


                              SKÖNA SÖNDAG !
Har tänkt på en sak, som är lite av en smärtsam upptäckt. Innan har jag kunnat dra lite mansförnedrande skämt, och tycka att det är hur kul som helst. Och tänkt att min man är ju vuxen och borde tåla sånt. Klart att han gör, men nu när man har tre söner som ska växa upp med sånt, så känns det inte okej längre. Vill ju definitivt inte lära dem att män är det svaga könet. Vill att de ska bli män som är trygga i sin mansroll och sin papparoll, när den dan kommer. Vill inte att deras flickvän/fru ska bestämma allt och vara sådär fånigt feministisk. Önskar att deras förhållanden ska vara byggda på kärlek, förståelse och respekt. Där båda får vara med och bestämma hur livet ska se ut, och där man hjälps åt med allt från blöjbyten till att handla julklappar. Finns inget värre än när fruar tar över allt i ett hem bara för att hon inte tycker att mannen kan göra det lika bra, skyll dej själv i så fall ! Nu hoppas jag ju att vi är bra förebilder och visar hur ett äktenskap ska vara (ungefär i alla fall, haha). Skulle kunna utveckla detta mycket längre känner jag, kommer kanske en del två i ämnet. Kommentera gärna hur du tycker. Men i mitt fall är det i alla fall slut med alla typ "Män kan bara göra en sak i taget"-skämt. Istället ska jag berätta för alla jag känner hur fantastiska män är, speciellt min ! Kram  Ps, när min dotter drog det skämtet längst upp om hunger, så fick hon mothugg från en killkompis, som ville förklara att män visst har känslor. Härligt.

2 kommentarer:

  1. Min man är (nog) uppfostrad på det viset...
    Han frågar mej om allt, tycker att "det gör du så bra själv..." aaahhh jag blir tokig! ;-) försöker få han att åka och veckohandla själv, komma på presenter att köpa åt någon mm mm men ibland orkar man inte utan man gör det själv..!

    SvaraRadera
  2. Ja, mycket kan man nog skylla på uppfostran :) Så snacka om att vi har en viktig uppgift med våra söner ! Kram Ps. passa på att ge mannen nya uppdrag nu när du ska plugga, lycka till..

    SvaraRadera