tisdag 19 juni 2012

Trött men glad


                                                 Lata dagar !
Sovit lite hackigt i natt, pga vakna, spralliga ungdomar som inte kom till ro förrän vid tre-tiden. Värre än och ha bebis ju ! Men nu börjar koffeinet göra nytta i den här halvgamla kroppen. Idag ska jag bara göra sånt som är kul, baka lite, och sitta ute och läsa. Innan passade jag alltid på att gå igenom lite post eller läsa dagstidningen när vi fikade tillsammans. Men det har jag slutat med. Det är full koncentration på barnens roliga och ibland galna funderingar. Sen när kaffet är uppdrucket och kakorna slut, och alla har gått från bordet. Då är det guld värt att sitta kvar en stund med sina egna tankar. Att låta fantasin få lite utrymme, och dagdrömma en stund. Eller be en bön för någon. Läste någonstans att det är bra att någon gång då och då, ta en halvtimme någonstans där det är tyst och lugnt, och bara låta tankarna flöda fritt. Speciellt bra för ungdomar som alltid är inne i en värld full av twitter och fejan. Så prova nån gång, och se vilka briljanta ideèr som poppar upp. Obs, förväxla inte detta med meditation, som är något (i mina ögon i alla fall) ockult som man ska akta sig väldigt noga för. Precis som spåkärringar, yoga, tarotkort. Inte bra alls ! Bla bla, som jag kacklar, och du sitter bara där tyst och snällt och läser. Och vad glad jag är för det, att just Du vill dela min vardag. Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar