torsdag 29 mars 2012

Åh, jag är en så himla duktig fru, haha !


                                               Hej alla glada !
Nu har jag både handlat, bytt lakan och städat lite. Så nu tänkte jag unna mig en egen fikastund ute på verandan när lille plutt sover. Ska jobba i natt, så det är bäst att passa på att slappa lite också. Även om en del (inte så många, men dock) tror att vi nattisar inte gör ett enda dugg nytta när vi jobbar. Men vet man själv att man alltid gör sitt bästa, så är det bara att skita i det. Finns ju tyvärr på de flesta arbetsplatser, alltid några surisar. Såna som suckar så fort de går in genom dörren.  Bedrövligt att såna jobbar med människor. Man kan ju faktiskt byta jobb, om man nu inte trivs. Okej, det vimlar kanske inte av jobb, men det är inte rätt att ha ett sånt jobb om man inte gör det bra ! Man måste dela med sig av sig själv, visa lite kärlek, ge en kram, ta en kaffe ihop osv. Alla människor behöver det, om det är på förskola, skola eller äldreboende kan kvitta. Alla behöver bli sedda och få veta att de betyder något. Eller hur ? Oj, hade tänkt ett kort inlägg idag, men jag skenar iväg som vanligt. Ha en underbar dag idag, och hoppas du blir sedd och älskad ! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar