måndag 17 juni 2013

Gissa sjön !



Todeloo !
Nu är det den underbara tiden, när man kan packa ner nåt gott och köra till en sjö, och bara umgås och ha det skönt. Lite sorgligt var det på skolavslutningen, att se alla barn som man sen vet ska direkt till fritids. Nu vet jag att barnen tycker att det är jätteroligt där, och att personalen är helt fantastiska på att hitta på sommaraktiviteter. Och mammor och pappor har ju inte 10 veckors semester, utan måste jobba och trixa ihop allas tider och schema. Tänker bara på att nåt måste ha hänt, för när jag var liten så hade jag och alla mina klasskompisar ett helt långt sommarlov på riktigt. Med långa sovmorgnar, kompisar som alltid var hemma och alltid nån mamma eller pappa som fixade bullar och saft. Var tog det riktiga sommarlovet vägen ? Önskar att vi alla hade strävat efter att hitta det igen. Och då lägger jag inte skulden på nån särskild, som politikerna (jo kanske lite), och de som bestämmer. Utan vi alla, måste börja se till barnens bästa Och inte bara att vi ska hinna va med polarna, och grilla och dricka för mycket vin. Sätt barnen på första prioritet ! 
Ps. gissade du rätt ?, Det var Ringsjön ! Ps. nr 2, visst är strandväskan fin ? Den har hängt med sen jag var liten ! Alltså väääldigt länge ! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar