fredag 21 december 2012

Den vitaste julen..



Hej Hej !!
Ja, idag försöker vi bara njuta av att det är jullov. Så skönt, och nu när snöflingorna faller så sakta och fint, är det lätt att komma i julstämning. Tänker  lite på de stackarna som inte alls längtar efter julen, av olika anledningar. Och ofta är det ju tyvärr alkoholen som kommer in som en dryg, traggig objuden gäst. Men man kan välja och inte släppa in det där fula, onödiga rövhålet (ursäkta språket). Jag fattar ju också att det tyvärr inte hjälper att jag tjatar om det här på bloggen, för de som är riktiga alkisar super ju ändå, både till jul och andra dagar. Men jag riktar mig faktiskt denna gången till alla er som tycker att "ja, men jag dricker så lite ändå" och "det blir bara nån snaps till sillen". Men för barnens skull kanske man då lika gärna skulle kunna låta bli. För att vara en bra förebild, ha god andedräkt, och framför allt visa nästa generation att det går bra att vara glad utan sprit. Man kan gå in på www.vitjul.se och fylla i ett ställningstagande. Kanske blir detta den bästa julen av de alla ? När vi sätter barnens trygghet i första rummet ! Tack för ordet, hoppas du läste ända tills slutet, hihi ! Stor kram och puss, och en extra dunk i ryggen till alla er som kommer att ha en riktigt vit jul !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar