torsdag 12 juli 2012

Allra finaste Olivia


                                               Myyyyyyyys !! 
Så underbar hon är, min dotter. Älskar henne över allt annat ! Och är så glad för att hon inte är ute och festar och håller på med sånt trams. Istället är hon i kyrkan och sjunger och spelar med de andra fina ungdomarna. Vissa föräldrar verkar tro att det hör till att alla ska ha en ungdomsfylleperiod (som ofta sen fortsätter som vuxen oxå). Men man kan hoppa över det och ha väldans kul ändå. När man är ett litet barn är det ju ingen som skulle komma på tanken att de skulle behöva festa för att ha kul. Men var i livet är det som det börjar bli så tråkigt att man måste vara berusad för att ha kul ? Många har den ursäkten att de dricker för att det är gott, men hur många stannar på den nivån ? De flesta (inte alla !) jag vet dricker alltid tills det blir lite flamsigt och traggigt, och det är väl upp till var och en ? Jag bryr mig inte. Men vad tycker barnen ? Vem frågar vad de vill ? Och varför ska alltid den som inte dricker behöva förklara varför, men aldrig den som dricker. Är du gravid eller ? Nej.
Oj, nu flippade jag ut igen, men jag älskar ju att helt ogenerat  vräka ut mina udda åsikter., alldeles gratis, vassegod ! Kram på er
Ps, om min dotter hade varit en riktig festprisse och knarkat och levt rövare, så hade jag älskat henne precis  lika mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar