onsdag 4 april 2012

Min fina älskling och jag

                                                 
                                                      Hej hej alla där ute !
Har snart städat färdigt hela huset. Och hela familjen har hjälpt till (ganska självklart !) Det är så kul, alla känner sig duktiga och det går ju så mycket snabbare. Så ikväll kan vi mysa tillsammans i lugn och ro.Kanske titta på film eller spela spel. Tänkte överraska med något gott. Typ morots-stavar haha !
 Vi är ju så sunda nuförtiden, men visst slinker det ner både godis och annat ibland. Lagom är bäst. Man ska vara glad att man kan äta. Finns ju de som är sjuka och inte kan äta alls, och de som faktiskt inte har mat. Om man tänker lite mer på det, och inte bara på "måste-bli-smal.till-sommaren" så kanske man kunde vara lite mer nöjd och tacksam. Känner mig ganska ytlig ibland, och försöker byta ut vissa tankebanor. "Vad rynkig och trött jag ser ut" byter jag ut mot "undrar hur det är att vara ensamkommande flyktingbarn". "Vilken degig, slapp mage jag har" byter jag ut mot "hur är det egentligen att vara missbrukare". Det är inte lätt, men man kan ju i alla prova. Att i alla fall nån gång flytta fokus från sig själv och lägga den energin på någon annan. Och  nu har jag fokus på just Dej, så här kommer en stor kram !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar