måndag 5 september 2011

En fru till...?

Hannes och Milton
En annan värld !
När Hannes fick sin lillebror Milton blev han jätteglad. Men har man varit familjens minsting länge så är det såklart ganska jobbigt också, när det stövlar in en annan pojke som snor ens mamma och pappa. Och som tar en massa tid, och bråkar ibland. Jag kommer själv ihåg hur jag vissa dagar när jag var liten, önskade att jag var ensambarn. Och nu är jag så stolt och glad över mina fina, roliga syskon. Men som sagt, när man är liten är det tufft ibland, att behöva slåss om uppmärksamheten. Nån har sagt att få ett syskon är ungefär lika stor omställning, som om din man skulle komma hem med en fru till ! Och som dessutom vägde mindre än dej själv och fick presenter av alla släktingar, hujedamej säger jag bara ! Så jag tror att det är super-duper-ultra-mega viktigt att varje barn får lite ensamtid med föräldrarna då och då. Så jag och Hannes brukar fly in i vår legovärld, där kan man låta fantasin flöda och gå på legocafè och äta hur mycket som helst utan att betala och utan att gå upp i vikt....underbart !  Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar