torsdag 31 maj 2012

Biskvier från hemkunskapen !


                                             Fikastunden !
Jag vet att jag har skrivit om detta innan, så förlåt om det blir tjatigt. Men jag måste bara påminna er om hur viktig fikastunden med dina nära och kära är. Att ta sig tid att prata om allt mellan himmel och jord. Att känna att det finns någon som är intresserad av vad just jag har att säga. Att bli sedd helt enkelt. Att få känna att man hör ihop, i en gemenskap. Önskar så att tid ska bli mer värt än pengar. Att vi i framtiden väljer varandra och inte heltid. Att det blir coolt med begagnade kläder, och hemmaklippta frisyrer. Att det finns sovmorgon och skogspromenader inplanerade i almanackan istället för jobbmöten och spinningpass. Att det finns tid och lust för kärlek och hångel mitt på dan, och inte bara halvsovandes i sängen klockan halv tolv på kvällen. Ja ja, klart att man måste jobba nån gång, men jag tror att om vi ska orka och må bra så måste de tomma luckorna i kalendern blir fler ! Hur många luckor unnar du dej ? Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar