måndag 15 augusti 2011

Kvällsfunderingar

Min högsta önskan just nu är att kunna vara hemma på heltid hos mina små gullungar. Tiden går ju så fort. Visst trivs jag jättebra med mitt jobb och mina superroliga jobbarkompisar. Men tiden när barnen är små är ju bara en kort tid i livet. Sen kan man ju jobba massor igen, när barnen är stora. När jag var liten var nästan alla mammor hemma. Och nu är det precis tvärtom, lite konstigt tycker jag. Att det kan vända så tvärt, bara på en generation. På kvällarna innan jag ska somna, ligger jag och försöker luska ut en lösning på hur man skulle kunna leva som förr. Hur mycket är man villig att avstå ifrån egentligen ? Mycket är ju ganska onödigt faktiskt. Men hur jag än vrider och vänder på det så går det inte ihop sig riktigt. Skulle kanske samla in tips från alla som var hemma-mammor förr. Har du nåt tips ?     Gosiga mamma-kramar till dej !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar